reklama

Mám 69 priateľov

Priatelia si už nedávajú bratsky na „fejs“. Dávajú sa na „fejsbuk“. Aj ja som sa dal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

K dnešku mám 69 priateľov vo veku 10-73 rokov. Úroky za 18 mesiacov členstva. Dokonca aj moja priateľka je môj priateľ. Zatiaľ posledným priateľom sa stala exkolegyňa z Írska. Na 99% sa už nikdy naživo neuvidíme, ale potvrdil som jej žiadosť kliknutím na „confirm“. Snaha o priateľstvo sa predsa neodmieta. A tak sme už priateľmi, na život a na smrť, na online a offline.

Podobne zrejme neuvidím ďalších asi 20 írskych duší, ale to nevadí. Sme predsa priateľmi. Navždy nimi ostaneme. Spája nás „nástenka“. Zdieľané fotoalbumy nezabité heslami. Aspoň je čo ohovárať pred ostatnými. To však môžem len  pred mojimi priateľmi, ktorí nie sú priatelia týchto priateľov, o ktorých píšem.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule som zistil, že počet mojich priateľov na fejsbuku je štatisticky dosť podpriemerný. Že normálne je ich mať raz toľko a že ich môžem mať aj pol miliardy. A že je o našich priateľstvách aj akýsi film. Musím si ho pozrieť a hneď prediskutovať. Zistiť, kto zdieľa nielen fotky ale aj spoločné názory. Taký bude viac priateľovitý ako zvyšok. Za to mu napíšem veľa komentárov a ikonu „like“ uklikám na smrť. Ktovie, možno tak získam aj ďalších priateľov.

Odmietam však takých, ktorí ma sem-tam za priateľa chcú a nie sú priateľmi aspoň jedného z mojich priateľov. Priateľov niepriateľ je aj môj niepriateľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojím priateľom nie je, paradoxne, najlepší priateľ človeka. Najmä z technických príčin. Nevadí, mám riešenie. Vytvorím svojmu havovi vlastný profil. Fanúšikovsko, anonymne. Ako majú aj politici či celebrity.  A hneď si ho pridám ako priateľa č. 70. Krôčik bližšie k vytúženému priemeru.  

Škoda, že moji dvaja najlepší priatelia na fejsbuku nie sú. Denne derú v práci i doma zadok za počítačom a sociálnymi sieťami pohŕdajú. Nevideli sme sa od júla a chýbajú mi. Tí dvaja, nie siete. Je tu čas a šanca napraviť to a namiesto klikania si ísť štrngnúť pohárom vína. Ostatní priatelia sa asi budú hnevať, ale môj krátkodobý offline status iste pochopia a láskavo odpustia. Veď na to priatelia predsa sú.

Pavol Horňák

Pavol Horňák

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Bloger sa narodil v Nitre (*1981) kde o 23 rokov neskôr vyštudoval anglický jazyk+literatúru v kombinácii so žurnalistikou. Vždy vedel čo chce a nikdy sa mu k tomu nechcelo, tak vedie rôznorodý život. V písaní vyznáva "slovný fitnes". Aktuálne je hlavne otec a manžel. Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyvšemožnépoviedkypoézia

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu