reklama

Spočítaj si, koľko ma je...

Spomínam si, keď sme to mali naposledy všetci „zrátané“. Prišla k nám teta, sadla si na stoličku v záhrade za domom a vypytovala sa veci. Otázky sa mi zdali niekedy smiešne - hydina u nás, antihospodárov, zaujímavé (výmery všetkých tých plôch) a aj som sa hanbil, keď vymenúvala vymoženosti, ktoré sme nemali. Pri zdvorilostnej rozlúčke sa čosi spýtala na susedov, ku ktorým sa nemohla dobúchať a odporúčala sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Aktuálne sčítanie vzbudilo ohlas. Podľa správ, ktoré sa mi letmo dostali do očí a uší, asi nastáva stav ohrozenia súkromia nie nepodobný zákernému veľkému bratovi, na ktorého sme zabúdali nasávaním. Demokracie.

Začal si fajčiť až po tom, ako ti vydali OP? Robíte to inde ako v posteli v tme? Ak áno, kde, kedy, ako, prečo s kým a načo vlastne? Zarábate si? A poctivo?

Po všetkých tých ohlasom som čakal otázky podobného typu. Jednoducho, budú chcieť o mne vedieť všetko. A nasilu. A pravdivo. Až ma prekvapila jednoduchá farebná á-štvorka. Niektorí známi museli vyplniť aj iné, lebo toho majú viac. Asi. Uf, čím menej mám, tým som pre štát štatisticky menej zaujímavý. Ale to som vedel dávno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neriešim, či sa moja osoba spája s akými čiarovým kódom. Za posledný rok som si kúpil letenku online, odovzdal daňové priznanie aj ročné zúčtovanie zdravotného poistenia, podpísal zmluvu so zamestnávateľom a upísal sa zmluvne mobilnému operátorovi...a veľa iných vecí, pri ktorých ma ani na chvíľu neurazilo, že si pýtajú viac ako len iniciály.

Som zvedavý na výsledky sčítania. A čo vlastne užitočného prinesú. Trošku nás spriemerujú a budeme oficiálne v niektorých kolónkach. Najskôr sa zistí, že tu máme čoraz viac vysokoškolákov a dôchodcov. Takže pribudnú auly a starobince? Možno. Ach, aby som nezabudol, cirkvi si podľa výsledkov viac či menej premastia vrecká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pätám si , ako moderátori večerných správ po poslednom sčítaní s vážnou tvárou podávali informácie o rôznych exotických mikromenšinách na Slovensku. Som zvedavý, koľko recesistov sa nájde tentoraz. Otázka je, či je lepšie zámerne vyplniť zle alebo nevyplniť vôbec a čo to má spoločné so súkromím. Možno to je napokon jedno. Štatisticky to zaplatíme všetci.

Pavol Horňák

Pavol Horňák

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Bloger sa narodil v Nitre (*1981) kde o 23 rokov neskôr vyštudoval anglický jazyk+literatúru v kombinácii so žurnalistikou. Vždy vedel čo chce a nikdy sa mu k tomu nechcelo, tak vedie rôznorodý život. V písaní vyznáva "slovný fitnes". Aktuálne je hlavne otec a manžel. Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyvšemožnépoviedkypoézia

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu