reklama

Poslušne hlásim, som brigádnik!

Nazvite si to karma zdarma, vyššia sila, zhoda nehôd, smoothie maker osudu... proste som sa na prechodnú dobu ocitol v roli brigádnika, odborne pracanta na dohodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Nie je to zlé, poviem vám, nezaplatená skúsenosť na nezaplatenie. Mám to blízko, netreba mi agentúrneho busu, v ktorom hneď ráno kolujú silné reči a potužováky. Kým prídem ja, prví prišelci sú tak už na mieste. Prešľapujú z nohy na nohu, pohľady lietajú hore-dolu (hlavne po kyprých tvaroch našej kvalitárky), čakajú na rozkazy. Dvaja majstri, Strapatý Fešák a Dlhý Akožekliďas, odovzdane sledujú tú bezútešnú zmesku, ktorú im agentúry nadelili, v očiach nezodpovedané hamletovské – Byť či zdrhnúť?

Zasa badám nové tváre. Fluktuáciu na oddelení máme 8-10 ľudí mesačne. Zmena je život, nie? Ktorí len včera boli zaúčaní, dnes zaúčajú. Na sledovanie kvality výrobného procesu (obsluhujeme zváracie stroje) nie je teda šanca vymyslieť metodiku. Majstri zadávajú úlohy. Je super, že napriek šikmookému šéfstvu nemáme pevné normy, niet tak čo trhať. Možno by niektorí radi trhali výplatné pásky, keby nejaké dostávali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po dvoch mesiacoch sa naša grupa preživších stálic pokladá za ultrajadro. Tak sa s jeho členmi letmo zvítam. Vedľa stojaci je pán Acetón – to kvôli orálnemu odéru. Obďaleč zasa postáva Bojko-Rojko-Sťažovateľ, majster teoretik. Nesmie tu chýbať Mudrc, síce dôchodca, no maká minimálne 10 hodín denne, keď sa dá. Asi ho už doma nemôžu/nechcú/neznesú počúvať. Biznismen má dnes v ponuke gastráče v akcii a sestrine hodinky. Aby sa vám ľahšie nakupovalo, pred kšeftom ponúka aj dobre skryté čučo. Frfľoš už zasa vraví, ako je tu dnes naposledy. 

Veru, pobehuje tuná vôkol mňa mix charakterov, ale aj národností. Najmä Srbi, Ukrajinci, Rumuni, Afgánci... Toť nedávno som za parťáka vyfasoval poľského Ukrajinca. Super. Makal ako drak dva dni, kým pochopil, že koordinátorom sľubované dvanástky 6x týždenne asi tak ľahko nebudú. A on musí šetriť viac ako čakal. Presnejšie zarobí oveľa menej, ako čakal. No zasa kto šetrí, má za tri, aj on to má za tri eurá na hodinu, ale zato sa môže grátis tlačiť s troma spolubývajúcimi na izbe v ubytovni. Takže tie krvou podliate oči asi nemá od zvárania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je obed, mlčky prežúvame natlačení na lavičkách. V kruhu miestneho etnika som sa tešil, že bližšie spoznám nejaké exotické špeciality, ale neurobili mi radosť. Neustále ryža či cestovina s omáčkou, k tomu imitácia (skôr urážka) klobásy deň čo deň. Môj lepín natlačený oravskou nadobúda imidž kaviáru. Občasné reči sa točia o peniazoch, domove, mladí exoti chcú ísť ďalej na západ, starí zarobiť a vrátiť sa k rodine. Našinca spoznáte podľa permanentného zízania do mobilu, ostatní nemajú na dáta. Inak je pokoj, už tretí deň prekvapujúco nikomu nezmizla káva, cukor či paštéta zo skrinky.

Ani neviem ako a zmena je fuč. Niektorí sa zapisujú na sobotňajší nadčas. Apropo, nadčasy. Pokiaľ je alkohol metla ľudstva, nadčas je jeho priemyselný vysávač. A vy uveríte, že človek sa vie zmeniť v zombiu. Stačí k tomu mesačne odrobiť cez 240 hodín (rekord je zatiaľ 262) a z kolegov sú trosky. Našťastie na to odkázaný nie som, a tak sa o druhej tlačím na vrátnici, kde SBS-kár upozorňuje na čerstvo natreté stĺpy. Samozrejme, polovica dotyčných mu neverí a teda odchádza so zebrím vzorom na mikinách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň, ba vlastne týždeň prešiel napodiv celkom rýchlo a pohodovo. Nik si neodfikol prsty karbobrúskou, majstri vyhodili len dva ľudské kusy, a ja som sa zasa nedostal k odpovedi na otázku, či som tu tým osudom za odmenu alebo za trest.

Pavol Horňák

Pavol Horňák

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Bloger sa narodil v Nitre (*1981) kde o 23 rokov neskôr vyštudoval anglický jazyk+literatúru v kombinácii so žurnalistikou. Vždy vedel čo chce a nikdy sa mu k tomu nechcelo, tak vedie rôznorodý život. V písaní vyznáva "slovný fitnes". Aktuálne je hlavne otec a manžel. Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyvšemožnépoviedkypoézia

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu