reklama

Nasnežilo

Ráno ma privítalo zabieleným krajom. Dal som sa do teplého a šiel s chuťou odhŕňať, len sa prašan prášil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Netrvalo dlho a čoskoro na dvore vykukla dlažba. Dnes som si dal záležať aj na ceste pred domom. Naposledy som tu pri pokuse dostať sa autom z ulice do garáže skoro spálil spojku. Kus čistej cesty ocenia aj odvážni dôchodcovia, ktorých denne bez ohľadu na počasie vídavam jazdiť na bicykli. Šlo mi to dobre a čoskoro sa pri susedovom plote nakopila pyramída snehu. S fajn pocitom som odložil lopatu a šiel prehriať telo šálkou čaju. Než som sa stihol vyzuť, počujem zvonček. Koho to…. Suseda. Z rozhorčením ukazuje na kopu snehu, ktorá úplne regulérne parkuje pri ceste a nezavadzia ani jemu, ani premávke. Debatu začne tým, že od rána hľadá svojho exotického výstavného kocúra a že som ho určite z pomsty pochoval v tej pyramíde. Áno, odkedy nemáme psa, chlpáč mňaučí po dvore a serie mňa i trávnik. Ani na strom nevie vyliezť. Ale vystaviť mu faraónsky pohreb ma zatiaľ nenapadlo. Mávnem nad očividnou blbosťou rukou. Chcem pokračovať v čajovom rituáli, ale sused sa už s vervou oháňa lopatou a veselo mi katapultuje sneh na čerstvo odhrnutý chodník. Nečakám, či sa prekope k vymyslenej mrcine, utekám do šopy pre odhŕňač a vraciam útok. Sem-tam sa akože netrafím a súper sa už zvíja, to sa mu sneh dostal za golier. Navyše moja lopata je o čosi väčšia, takže sused začína prehrávať. Nepomohlo ani zrýchlenie tempa. Už-už sa víťazoslávne uškŕňam, no pribehne jeho žena a začne ma bombardovať nadávkami spolu s dobre mierenými snehovými guľami. Dôvod našej prestrelky ju očividne nezaujíma. Ja posily nemám, dávam sa na pomalý ústup. Sneh a nadávky sa vŕšia, sú nad moje možnosti. Keď sa už zdá, že skončím neslávne pod kopou prašanu a nájdu ma až na jar, ozve sa spoza stromu mňaučanie. Odniekiaľ sa vzala tá beštia a spokojne sa prizerá. Susedia prestanú útočiť. S blaženým výrazom vezmú kocúra a odkráčajú do dvora, ponechajúc ma po pás v snehu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nasnežilo. Dal som sa do teplého a šiel s chuťou odhŕňať. Kocúr odvedľa ma uprene pozoruje. Nonšalantne sa mi obtrie o nohu a vyšpiní sa rovno pred bránu. V hlave sa mi rodí myšlienka pochovať ho pod pyramídou snehu, ktorá sa začína formovať pri susedovom plote.

Pavol Horňák

Pavol Horňák

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Bloger sa narodil v Nitre (*1981) kde o 23 rokov neskôr vyštudoval anglický jazyk+literatúru v kombinácii so žurnalistikou. Vždy vedel čo chce a nikdy sa mu k tomu nechcelo, tak vedie rôznorodý život. V písaní vyznáva "slovný fitnes". Aktuálne je hlavne otec a manžel. Zoznam autorových rubrík:  rozprávkyvšemožnépoviedkypoézia

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu